PORTUGAL, THE COUNTRY by PORTUGAL, THE MAN
Photography by João de Bettencourt Bacelar
Estive à conversa com a banda norte americana, mais concretamente de Portland no Estado de Oregon, os Portugal, The Man, na Fundação Champalimaud horas antes da sua atuação no NOS Alive.
Muito simpáticos, acessíveis e bem dispostos, os vencedores do Grammy 2018 para Melhor Pop Due ou Group Performance, contaram-me que escolheram o nome Portugal para nome da sua banda, na verdade por nenhuma razão em especial, não conheciam o país, nem a cultura, o que depois desta iniciativa irá mudar certamente. Gostaram do nome por ser comprido, porque eles também são muitos, e identificaram-se por ser um país virado a oeste, como a sua terra natal.
Tendo em vista a continuação da campanha de promoção do nosso maravilhoso Portugal com as mais belas imagens de norte a sul, por terras para além fronteiras, e no seguimento das campanhas desenvolvidas anteriormente, Portugal, The Summer, é a nova fase da campanha internacional do Turismo de Portugal, desenvolvida em parceria com a banda Portugal, The Man.
O desafio é lançado a todos os que queiram submeter maquetes digitalmente até 20 de Agosto em portugalthesummer.com, de um cover da música "Live in The Moment" original dos Portugal, The Man. As cinco melhores covers, escolhidas pelos os próprios Portugal, The Man, serão a banda sonora dos cinco filmes promocionais da campanha Portugal, The Summer. Para além de também ganharem uma viagem por Portugal com alojamento incluido, e ainda a oportunidade de tocarem num festival de Verão em 2019.
O objectivo desta iniciativa é posicionar Portugal como O destino mundial de Verão.
Podem ver o vídeo de apresentação desta campanha aqui:
https://www.youtube.com/watch?v=kK-jgyI9PWc&feature=youtu.be
E se quiserem participar, Boa Sorte!
I had a conversation with the North American band, more concretely of Portland in the State of Oregon, the Portugal,The Man, in the Champalimaud Foundation hours before their show in the NOS Alive.
Very friendly, accessible and well-disposed, the winners of the 2018 Grammy Award for Best Pop Due or Group Performance, told me that they chose the name Portugal for their band's name, in fact for no particular reason, they did not know much about the country, nor the culture, which after this initiative will certainly change. Liked the name for being long, because they too are many, and identified themselves with the country which is facing the west, as their homeland.
Considering the follow on of the campaign to promote our wonderful Portugal with the most beautiful images from north to south, by international lands, and following the campaigns developed previously, Portugal, The Summer, is the new phase of the campaign of Turismo de Portugal, developed in partnership with the band Portugal, The Man.
The challenge is launched for all those who want to submit mock-ups digitally until August 20 at portugalthesummer.com, a cover of Portugal, The Man original song "Live in The Moment". The five best covers, chosen by the band Portugal, The Man, will be the soundtrack of the five promotional films of the campaign Portugal, The Summer. In addition to also gaining a trip through Portugal with accommodation included, and also the opportunity to play in a summer festival in 2019.
The aim of this initiative is to position Portugal as The world Summer destination.
You can see the presentation video of this campaign here:
https://www.youtube.com/watch?v=kK-jgyI9PWc&feature=youtu.be
And if you want to participate, Good Luck!